Samtaler

Udvikling af din

Ledelse og Forretning

Læring på speed

Normalt opfattes samtaler som en langsommelig måde at skabe forandringer og udvikling på. Vores erfaring omkring udvikling af ledere og ledelse er, at læringen forudsætter den nærhed og det refleksion som en samtale tilbyder.

Det er nødvendigt for en god leder at kunne reflektere over sit ståsted - såvel sit ledelsesmæssige som i livets. Samtalen giver lederen en afklaring i sit eget ståsted som leder, sine egne værdier og sin egen rolle.

Gennem samtalen lære lederen at håndtere nye færdigheder og situationer i nye sammenhænge - og det er nødvendigt i en verden hvor der sjældent er behov for at gøre det sammen to gange i træk.

Vi ser, at selv kloge ledere mister handletrangen og modet med det resultat at forandringer går i stå.

Konkret afprøvning og løsning af virkelige problemer

Som samtalepartner til ledere uddeler vi ikke færdige løsninger. Ulempen ved at få serveret andres løsninger er nemlig, at ejerskab, kreativitet, kraft og kvalifikationer sjældent aktiveres fuldt ud. Samtidig er det også sådan, at en del af læring er at kunne tage andres perspektiver og ideer ind. Derfor bringer vi også erfaringer fra vores ledelses- og konsulentliv på banen i vores samtaler.

Ledelsesudfordringerne bliver mere og mere komplekse og dilemmafyldte og kan handlingslamme organisationer og ledere; “Jeg har behov for at vide mere, få flere data… afprøve via et projekt” Det er en metode der duer til problemer, hvor der er enighed om hvad der virker og politisk enighed om målet. Udfordringen er, at der bliver færre og færre af disse problemer på lederens bord - de løses i stigende omfang af medarbejderne.

Ring og lad os tale om

din eller dit lederteams udvikling